Gry wideo jako forma komunikacji społecznej

1. Zagadnienia teoretyczne

a) czym są gry wideo?

- J. Dovey, H. Kennedy - Kultura gier komputerowych (rodział 2) ---> POBIERZ

- K. Marak, M. Markocki - Aspekty funkcjonowania gier cyfrowych we współczesnej kulturze ---> POBIERZ

- Veli-Matti Karhulahti - Defining the Videogame

b) jak dzielimy gry wideo?

- Video game genre - na Wikipedia.org

- Game Genres are Dumb ► Game Design Archive (NickolaiBoulton) ---> https://www.youtube.com/watch?v=U9qVjqGYMPY

- Modele fuzji gatunkowej w grach --->POBIERZ

2. Historia gier wideo

a) gry wideo na świecie

- Piotr Mańkowski - Cyfrowe marzenia

b) gry wideo w Polsce

- Marcin Kosman - Nie tylko Wiedźmin

- Film z Youtube - https://www.youtube.com/watch?v=WuN8ZcqpTJA

3. Gry wideo jako nowe media

- Rozdział 6. Nowe media - [w:] D. McQuail, Teorie komunikowania masowego

- M. Falkowska - Gry wideo jako nowe medium – podstawowe kategorie badawcze

- P. Kubiński, Gry wideo zarys poetyki (s. 40-68 i s. 95-126)